Monday, March 23, 2009

"saudara Bukan Gagal tetapi Belum Berjaya"

salam muhibbah di hari isnin yg sungguh indah..

kejadian hari ini menduga keinsafan diri agar tidak menyalahkan takdir, keadaan sekeliling, orang sekeliling, orang atasan, orang bawahan, orang di kiri serta orang di kanan. Kejadian ini setelah sekian lama tiada penghujung, tiada juga penghujung walaupun kami bertiga elok duduk ditatapi 10 mata dari atasan yang mungkin tidak berfikir secara telus dan mulus dari bawah.

Tidak guna bersedih. Kata-kata dari penulisan Dr Fadzilah Kamsah mengatakan, from an English quote; apabila perjalanan menjadi sukar, kesukaran akan memulakan perjalanan". Ini bertepatan dengan ayat Al-Quran dalam al-Insyirah, di mana Tuhan menyebut, : sesungguhnya bagi setiap kesukaran itu ada kesenangan."

Ya Allah, berikanlah aku kekuatan untuk berjuang di jalanMu, serta limpahilah aku rezeki yang melimpah ruah seperti air di sungai yang tidak berhenti mengalir..amin.

mmm, i take everything that happened to me, even every single 'nice' word that thrown right popped to my nose, as the best motivational element in my life. i hope this is a start to a higher and better achievement.

"kita perlu berubah apabila mahukan perubahan. Masyallah.. sekiranya ini semua tidak terjadi, mana mungkin seorang nakhoda kapal mengubah haluan layarnya..

so moral of the story is, everything happened for a reason.. just do it anor!

0 comments:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Ford Cars. Powered by Blogger