Wednesday, September 2, 2009

Simpanan Percuma Untuk Pendidikan Anak


Anak-anak adalah permata hati kedua ibu bapanya.. juga mungkin permata hati orang sekeliling, atuk, nenek, pakcik, makcik.. Tetapi, bagaimanakah agaknya masa depan anak-anak kita sekiranya kita tiada lagi pada usia anak-anak kita masih lagi mentah, atau mungkin terlalu kecil tanpa kasih sayang ibu atau ayah? Adakah orang-orang sekeliling mampu menggantikan kita sebagai ibu? Sebagai ayah?

Persoalan ini adalah persoalan yang agak subjektif. Terdapat keluarga yang aku kenali, anak-anak saudara adalah sama ibarat anak-anak sendiri. Peralatan serta keperluan sekolah disediakan, apa saja makanan kegemaran dibelikan. Tetapi agaknya berapa ramaikah golongan yang seperti ini ada di muka bumi ini?

Pada situasi seperti ini, amat lah sangat perlunya kita untuk membuat simpanan pendidikan awal untuk anak-anak kita. Takaful membantu membuat simpanan secara percuma sekiranya berlaku 3 musibah ke atas diri kita iaitu;

1. meninggal dunia
2. hilang upaya kekal
3.sakit kritikal

Seolah-olahnya, anak-anak yang ditinggalkan ada 'penjaga', tiada kerisauan sekiranya di masa hadapan anak-anak ingin melanjutkan pelajaran ke tahap yang lebih tinggi.

Jadi, bertindaklah sekarang demi masa depan anak-anak kita yang lebih terjamin............

0 comments:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Ford Cars. Powered by Blogger